Neden? E-Ticaret Eğitim Sunumu

18 Temmuz 2012 Çarşamba

Türkiye ve Dünyada E-Ticaret'te E-Lojistik Gelişimi


Dünyada lojistikte dış kaynak kullanımı ülkelerin gelişmişlik düzeyi ile doğru orantılı olarak artmakta, firmalar cirolarını arttırdıkça ticaretin can damarı olan lojistikte profesyonel destek almaları gereklilik halini almaktadır.
Bankalar Arası Kart Merkezi (BKM) 2011 verilerine göre Türkiye’de e-lojistik hacmi yerli kredi kartları ile yerli ve yabancı sitelerde görülen işlem hacmi, 133 milyon kartla 3,3 milyar işlem adedi gerçekleştirilmiştir. işlem adedinin 2,2 milyarı kredi kartı, 1,1 milyarı banka kartları ile yapılmıştır. Bu oranın %5’lik payı olan 126 milyonu e-ticaret olarak gerçekleşmiştir. Bu verilerin üzerinde şu anda tam rakamları tespit edilemeyen banka havale, kapıda ödeme, mobil ödeme gibi alternatif ödeme sistemlerinden yapılan ödemelerde eklenildiğinde sadece e-ticaret’ te ki cirolar 152 milyon TL’ye ulaşmaktadır.
2010-2011 verileri karşılaştırıldığında işlem hacmi bakımından %40, işlem ciro hacmi bakımından %57 büyüme kaydedilmiştir.
2012 yıl sonuna kadar ulaşılması öngörülen işlem hacmi %70 büyüme kaydederek 230 milyona, e-ticaret’ e düşen ciro işlem hacmi ise %90 büyüyerek 288 milyon TL’ye çıkması beklenilmektedir.

Türkiye ve Dünya’da Lojistiğin Ekonomiye Katkısı

Avrupa’da ve dünyada lojistik sektörünün Gayri Safi Milli Hasıla (GSMH) olarak ekonomiye etkisi aşağıdaki tabloda verilmiştir. Bütün lojistik işlemlerde e-lojistiğin payı henüz tespit edilemediği için sadece e-ticaret’ te ülkelerin GSMH’ ya etkisi de henüz tam olarak ölçülememiştir.


Gelişmiş ülkelerde lojistik sektörünün GSMH’ ya katkısı %12 - %15 oranları arasında değişmektedir. Türkiye’de ise bu oran %7 - %8 seviyelerinde kalmaktadır.
Dünyada lojistikte dış kaynak kullanımı ülkelerin gelişmişlik düzeyi ile doğru orantılı olarak artmakta, firmalar cirolarını arttırdıkça ticaretin can damarı olan lojistikte profesyonel destek almaları gereklilik halini almaktadır.

Türkiye’ de Lojistik’ te Dış Kaynak Kullanımı

Türkiye’de lojistik’ te dış kaynak kullanımı üretim ve mal hareketinin %85’i işletme bünyesinde gerçekleşirken, üretim ve mal hareketinin %15’inde dış kaynak kullanılmaktadır.

Dış Kaynak Kullanımının Sağladığı Yararlar

  1. E-lojistikle ilgili oluşabilecek başlangıç maliyetlerinden kurtulmak
  2. Gelişen teknoloji ve hizmet sektöründeki hızlı değişimlere hızlı entegre olabilmek
  3. Alt yapı, ekipman ve tesis maliyetlerini azaltmak
  4. Taleplerdeki değişikliklere anında cevap verebilme esnekliği
  5. Pazarda rekabet etme yetisinin korunması
  6. Ölçek ekonomisine kolay uyum avantajı ile birim maliyetlerini azaltmak
  7. Bilişim ve otomasyon sistemlerine kolay entegre
  8. Ana işine odaklanma imkanı
  9. Asıl işin dışında kalan işlerin idari sorumluluğundan kurtulmak
  10. Öngörülebilen maliyetler ile doğru planlama
  11. Teknolojik risklerin en aza indirilmesi
  12. Esnek çalışma koşullarının oluşturulabilmesi
  13. Hizmet standartlarının yükseltilmesinin kolaylaşması

Dış Kaynak Kullanımının Zararları

  1. Sözleşme hükümlerinin yerine getirilmemesi
  2. İşletme mahremiyeti ve teknoloji hırsızlığı
  3. Tedarikçi ya da üretici üzerindeki etkiyi kaybetme
  4. Personel sayısının azaltılmasıyla çalışma huzurunun bozulabilme tehlikesi

3.Parti ve 4.Parti (3PL)-(4PL) Lojistik Uygulamaları

İşletmelerin toplam maliyetlerinin %15 ni oluşturan lojistik işlemlerin maliyetlerini düşürmek ve kontrol altına almak her geçen gün daha büyük önem arz etmektedir. Bunun sonucunda işi lojistik olan ve komple lojistik hizmetleri sunan profesyonel firmalarında hızla çoğalmasıyla işletmelerde dış kaynak kullanımını yaygınlaşmaya başlamıştır.
3PL üçüncü parti lojistik uygulamaları;
Yalnızca taşımacılık ve depolama hizmetlerine konsantre olduğundan işletmelerin arz zinciri boyunca gerçekleşen operasyonlarının tamamını karşılayamamakta, işletmelerin özel ve kapsamlı gereksinimlerini karşılayabilecek yeni bir arz zinciri yönetimi çözümlerine ihtiyaç duyulmaktadır.
4PL dördüncü parti lojistik uygulamaları ;
Yönetsel bilgi ve yeteneklerini kullanarak; arz zincirinin yeniden yapılandırılması ve uygulama sahibini de işin içine alacak şekilde yeniden organize edilmesi ile iş stratejilerinin arz stratejilerine dönüştürülmesi sağlanmaktadır.

Geleneksel Lojistik’ten E-Lojistiğe Geçiş

Teknolojik gelişmelerin hızla ilerlemesi ile birlikte dünya pazarı ve iç pazardaki değişimlere ayak uydurmak için her sektörün dinamitleri kendi içerisinde başkalaşıma uğramış, kısmen ya da tamamen değişmek zorunda kalmıştır. Bu kaçınılmaz değişimden lojistik sektörü de etkilenmiş ve e-ticaretin hızla yayılması ile e-lojistik kavramı ortaya çıkmıştır. Geleneksel lojistiğin piyasa dinamitleri e-ticarete kolay entegre olabilmek için başkalaşıma uğrayarak değişmek zorunda kalmıştır.


“E-lojistik e-ticaretin görünmez kahramanıdır.”



Ali SAVUT
turkobazaar.com
Kurucu/Ortak
Twitter / Linkedin 
                                               SERMAYESİZ Ticaret İçin Tıklayın..    


              


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder